Volkswagenbusje voor Branding en Bedrijfspromotie

Een sterk merk bouwen met behulp van het klassieke volkswagenbusje?

Hartman en Ocean Blije Bus

 

Om te weten waarop je juist een volkswagenbusje in kunt zetten om jouw bedrijf te promoten is het goed om iets te weten over “branding”.  Een sterke bedrijfsnaam of een sterk merk roept vaak hele duidelijke gevoelens op bij de consument. Denk bijvoorbeeld aan Apple, of aan Coca Cola, wat roept dat op? Of bijvoorbeeld een merk als Nike? Precies, allemaal merken die erg goed zij

Hurenn in hun ‘branding’. Met auto’s is dat ook zo, om te beginnen met Volkswagen, wat roept dat op? Of Volvo? Hieronder zal ik uitleggen waarom ons volkswagenbusje zo geschikt is voor jouw bedrijfspromotie of branding.

Bedrijfspromotie; wat wil je oproepen?

Wat roept een volkswagenbusje bij jouw klanten op? Zou dat passen? Dit is een belangrijke vraag, want een sterk merk is vooral zo sterk omdat het van alles oproept in het brein van de consument. Verbind je merk of je bedrijf met iets speciaals. En het liefst met iets wat de concurrent nog niet heeft gedaan. Kijk goed naar reclamespotjes en je ziet dat er altijd iets van een gevoel wordt opgeroepen. Wat dacht je van Redbull? (geeft je vleugels….extreme sporten) of Coolblue (alles voor een glimlach). Producten lijken in het gebruik vaak heel erg op elkaar, maar het onderscheid wordt gemaakt door de branding. De beleving dat de klant heeft bij het merk. Kijk dus voor jouw bedrijfspromotie verder dan de oppervlakkige kenmerken en zoek naar datgene wat je op wilt roepen bij jouw doelgroep. Red Bull is gewoon een zoet koolzuurhoudend frisdrankje, maar het roept heel iets anders op dan Coca Cola bijvoorbeeld. De branding maakt het drankje stoer of gezellig… het is maar waar je voor kiest. Zou een volkswagenbusje uit de jaren zestig passen bij datgene wat jij wilt oproepen misschien?

Contact

                     Bedrijfspromotie met een Volkswagenbusje helpt bij de verdere Branding van jouw bedrijf of jouw merk!

 Associaties versterken

Welke associaties roept een Volkswagen Spijlbus op en waarom is dat belangrijk om te weten? Laten we eerst even bij jouw eigen bedrijf of merk beginnen; als je eenmaal weet welk gevoel je op wilt roepen dan is het de kunst om jouw merk of bedrijf te koppelen aan zoveel mogelijk andere concepten die al een plekje hebben in het hoofd van jouw (potentiële) klanten. En misschien pas zo’n spijlbusje wel heel goed, want veel consumenten hebben ook een duidelijk gevoel bij zo’n jaren zestig vw-busje.

Een mooi voorbeeld is hoe Apple dit principe toepaste in de Think Different spot. Deze spot bevatte vele archiefbeelden van mensen die de consument al kende en die een hele eigen unieke manier van denken hadden. In de spot wordt verteld over “anders denken” en gelijktijdig zie je mensen als Bob Dylan, Apbert Einstein en Martin Luther King. Het sentiment over deze grootheden wordt gekoppeld aan het merk Apple. Heel slim gedaan. Zo zien we in Nederland bijvoorbeeld hoe Triodos Bank aansluit bij de moderne mens die duurzaam wil leven en zich aangesproken voelt door de leus: Volg je hart, gebruik je hoofd.

                       Branding is associaties creëren. Op welke bestaande gevoelens of motivaties haakt jouw merk in?

 En hoe zit dat bij jouw organisatie of jouw merk? Waar wil je mee geassocieerd worden? Met het gevoel dat hoort bij het klassieke Volkswagenbusje?

Welke associaties heb je bij een Volkswagenbusje en past dat bij jouw bedrijfspromotie?

Wij hebben onderzocht welke gevoelens een VW-busje oproept bij willekeurige mensen en hieronder hebben we de meest genoemde gevoelens op een rij gezet. Dit zijn ze:

Blij, vrijheid, avontuur, puur, eenvoud, samen, plezier, eerlijk en slim, keuzes maken, vrienden, hip, eigenwijs, kwaliteit, verantwoord, duurzaam, fijnproevers, kleurrijk.

blije bus

De vraag is dan nu; waar wil jij mee geassocieerd worden? En past dat misschien bij de uitstraling van de volkswagenbus uit de jaren zestig?

Als je uitvaartverzorger bent, diervoeding-producent of een slagerij hebt dan denken wij dat je beter op zoek kunt gaan naar een andere vorm. Maar in heel veel gevallen kan het VW-busje de branding van jouw merk of organisatie versterken.

Ook belettering is mogelijk!

Ons busje is blauw, maar misschien wil je liever een andere kleur. Of je wilt je logo op de zijkant van de bus? Dat kan gewoon. Neem contact met ons op en we denken mee met jouw plannen om je te helpen jouw branding een boost te geven met een volkswagenbusje.

Huren Contact

 

 

Blije Bus

Wij Pieter en Nienke vormen samen de Blije Bus.

Contact

Blije Bus
Voortmansweg 47
7523 CW Enschede - Nederland
info@blijebus.nl
(+31) (0)6 21 885 833